Pages

27 Nov 2012

Prosedur HSG @ Hospital Serdang

Seperti yang dijanjikan. Hari ni saya nak story sikit tentang prosedur HSG yang saya dah buat semalam. Malam sebelum tu saya memang dah tak lena tidur....pikir macam2..apa yang saya baca tu membuatkan saya takut sikit..ada yg cakap sakit..ada yang cakap tak sakit....huhuhu..tang yang sakit tu yg saya seram sikit. Appointment saya dalam pukul 10 pagi n saya sampai dalam pukul 9.30 pagi....En hubby sibuk mencari parking. parking kt sini mmg susah sikit..aduyaiiii......So dengan hati yang berdebar2 saya pun masuk daftar.......then saya disruruh tunggu sekejap...dalam 5 minit lepas tu nurse panggil nama saya...alamak...cepatnya panggil..hehehehe.......dah la takut ni.....dia nak interview dulu....tanya ada alergi ke tidak.......saya cakaplah..saya x ada alergi apa2 pun buat masa sekarang ni.....

Tak sampai 5 minit lepas interview tu nurse panggil nama masuk bilik xray....lagilah berdebar kan...muka cuak giler......dalam hati "alahai....kenapa cepat sangat panggil ni...."....mulut ni dari semalam memang tak lekang baca doa nabi yunus tuh.....

Nurse soh tukar baju untuk xray...sempat lagi tanya kat nurse tu ,...sakit tak?..nurse cakap tanya doktor..ehhehehe......prosidur dia macam pap smear jugak....kena kangkang kaki tu luas2....bila doktor masukkan alat dia tu....ermm....memang sakit jugak....susah nak gambarkan sakit dia......doktor pompuan...okaylah...

Pastu...ada problem lak...doktor cakap x nampak apa dalam skrin xray tu..alamak...apa plak ni.........rasa dah macam experimen dah ni.........pastu masuk plak 3 orang doktor lelaki nak tgk...maybe doktor pakar kot...alamak............malunyerrrrrr...tahan je la malu....

Adalah dalam sejam jugak dalam tu...godek sana godek sini...huhuhu...last2 doktor cakap dah...tapi tak dapat buat sebab sepatutnya akan dimasukkan tiub khas utk check tiub kita tu okay ke tidak....tapi disebabkan tiub tu dah habis stok ..diaorg guna besi...alat besi tu plak x boleh nak masuk n sakit...so....hasilnya....kena tunggu next cycle period untuk buat lagi sekali.......alamakkkkkkkk....kalau boleh tak nak tempuh dah HSG ni.....huhuhuhu.......yg dapat prosedur ni sakit jer lah...n ada bleeding sikit..nurse bagi pad.....

Bleeding ni sampai hari ni ada lagi...hopefully esok dah x ada bleeding lagi lah.....

So, saya kena tunggu next cycle period untuk buat HSG ..kalau tiub saya ok..doktor akan proceed dengan IUI...kalau tak ok....proceed dengan IVF...hopefully tiub saya ni oklah........harap2 sangat.......bila pikir2 macam2 betul dugaan.....tapi saya kena lalu jugak benda2 ni untuk baby....maybe rezeki saya payah sikit....tapi x apalah.....bersabar ajer lah kan...harap2 doakan saya berjaya lalui semua ni.....:)


0 comments: